Pro média

3. 4. 2020

Zelená životu. Start Zeleného piva se posouvá na lepší časy
Brno, 3. dubna 2020 – Letošní Zelený čtvrtek bude poprvé po dlouhých letech bez Zeleného
piva. Milovníci nejslavnějšího speciálu z pivovaru Starobrno o něj ale nepřijdou – zelené
půllitry si vychutnají o něco později. Oblíbené pivo dostane „zelenou“ přesně v okamžiku, kdy
skončí současná opatření a otevřou se hospody a restaurace.
Celých čtrnáct let patřilo Zelené pivo zcela neodmyslitelně k začátku velikonočních svátků, čepovat se
začínalo vždy přesně na Zelený čtvrtek. Stejně tak tomu mělo být i letos, kdy Zelené pivo shodou
okolností navíc slaví patnácté narozeniny. Jenže všechno je jinak: nouzový stav uzavřel hospody a
Velikonoce se odehrají pouze doma v úzkém rodinném kruhu.
„Víme, že naši pivaři Zelené pivo ze Starobrna milují, aktuální situace ale bohužel neumožňuje jeho
konzumaci tak, jak byli v minulosti zvyklí, tedy společně v hospodách nebo na zahrádkách. V tomto
ohledu nemůžeme nic uspěchat a případně riskovat zdraví našich příznivců. Také proto Zelené pivo
letos odložíme. Sudy narazíme, až to bude bezpečné, a společně tak oslavíme start nové sezony.
Navíc je většina provozoven zavřená a my s nimi budeme solidární. Naše zákazníky proto Zeleným
pivem podpoříme právě při otevření jejich provozoven,“ konstatoval obchodní ředitel pro gastronomii
Pavel Slavík.
Zelené pivo tak letos získává úplně jiný rozměr. Stane se oslavou nového začátku a vyhlídkou na
lepší časy. Proto také své milovníky přivítá novým a laskavým pozdravem: ZELENÁ ŽIVOTU.
___________________
Zelené pivo se od začátku své existence vaří podle stále stejné původní receptury z kvalitní vody,
speciálního sladu a jakostního žateckého chmele, a to tradičním způsobem na dva rmuty. Spolu
s chmelem se do mladinové pánve přidává bylinný výluh. Svou sílu speciální pivo získává spodním
kvašením po dobu osmi dnů, pak při teplotě kolem jednoho stupně Celsia dokvašuje, chuťově se
zakulacuje a získává typický buket a říz. Nakonec se do piva přidává likér. Zelená barva piva je tudíž
výsledkem kombinace několika faktorů – technologie, surovin, výluhu i likéru.
Další informace:
Dita Vašíčková
Communication and Sustainability Manager
HEINEKEN Česká republika, a.s.
+420 774 607 553
dita.vasickova@heineken.com


Ludmila Čechová
PR Consultant
+ 420 606 733 636
ludmila.cechova@heineken.com

Kdy jste se narodil/a?