Pro média
Letní pit-stopy bez promile. Heineken ČR s projektem Pijte s mírou přináší cyklistům osvětu, servis i nealko osvěžení
S příchodem letní cyklistické sezóny se do terénu vydává nejen stále víc cyklistů, ale také projekt Pijte s mírou společnosti Heineken ČR, který od roku 2010 šíří osvětu o zodpovědném přístupu k alkoholu. V rámci série letních pit-stopů nabídne cyklistům nejen osvěžení v podobě nealkoholických nápojů, ale také servis kol, interaktivní kvízy i edukaci ve spolupráci s iniciativou Na kole jen s přilbou.
Podle průzkumu[1] společnosti Heineken považuje 64 % respondentů konzumaci jednoho piva během cyklistické vyjížďky za přijatelnou a 31 % si na zastávce skutečně pivo nebo radler objedná. Více než čtvrtina cyklistů vnímá alkohol jako osvěžující součást jízdy, přičemž ženy jsou vůči jeho konzumaci v sedle výrazně obezřetnější než muži. Znepokojující je i zjištění, že 23 % dotázaných si myslí, že pití alkoholu při sportu nemá na tělo ani výkon žádný vliv.
Alkohol do sedla nepatří
Projekt Pijte s mírou už více než deset let šíří osvětu o zodpovědném přístupu k alkoholu, a to nejen v sedle. Ani letos nebude chybět přímo na cyklostezkách, kde pro cyklisty na některých frekventovaných trasách chystá interaktivní kvíz, který prověří jejich znalosti o vlivu alkoholu na bezpečnost při jízdě a zároveň jim umožní zapojit se do soutěže o zajímavé ceny. Součástí každé zastávky bude také odpočinková zóna s chlazeným nealkoholickým osvěžením v podobě radleru Zlatopramen 0,0 % nebo Krušovic Hořké nealko. K dispozici bude i cykloservis pro drobné opravy a doladění kola na další kilometry.
První ze tří plánovaných zastávek proběhne ve dnech 21.–22. června v Brně u občerstvení U Lampy, druhá následuje 19. července v Loučné nad Desnou v rámci akce Den s Horskou službou ČR a třetí 20. července v Koutech nad Desnou během cyklohlídky s Horskou službou ČR.
Ani metr bez přilby
Letos navíc projekt Pijte s mírou spojuje síly s iniciativou Na kole jen s přilbou, která se zaměřuje na osvětu v oblasti správné výbavy při jízdě na kole či koloběžce. Jejím cílem je dlouhodobě předcházet úrazům cyklistů, zejména těm, které mohou mít závažné následky na zdraví.
„I malé množství alkoholu ovlivňuje soustředění, zpomaluje reakce a snižuje schopnost správně vyhodnocovat riziko. U cyklistů to může znamenat vyšší pravděpodobnost úrazu, zvlášť v terénu. Alkohol má navíc negativní dopad na fyzický výkon, což si mnoho lidí neuvědomuje. Věříme, že největší smysl má prevence, která je konkrétní, dostupná a odehrává se tam, kde ji lidé opravdu zažijí,“ říká Dita Jacobson, Corporate Affairs Manager ve společnosti Heineken ČR, a dodává: „Spojení s iniciativou Na kole jen s přilbou nám dává smysl, protože společně posíláme jasný vzkaz, že prevence úrazů začíná nejen výbavou a technikou, ale i zodpovědným chováním. Oba projekty se navzájem doplňují a ukazují, že bezpečnost není o zákazu, ale o pochopení rizik a chytrých volbách. A právě to chceme cyklistům předat.“
Navazující červencový víkendový program nabídne celodenní aktivity pro návštěvníky všech věkových kategorií. V Loučné i Koutech nad Desnou se lidé mohou těšit na ukázky práce Horské služby, od prohlídky vybavení a techniky, přes prezentaci činnosti kynologů až po komentované ukázky zásahů a první pomoci. Chybět nebude ani simulace evakuace paraglidisty ze stromu.
Horská služba také prakticky ukáže, jak správně nasadit ochrannou přilbu, jak pečovat o kolo, jaká pravidla v terénu dodržovat a proč je důležité být na trase dobře viditelný.
Pijte s mírou je informačně-osvětová kampaň společnosti HEINEKEN Česká republika, která už od roku 2010 nabádá k zodpovědné konzumaci alkoholu. Více informací je dostupných na www.pijtesmirou.cz.
[1] Data vycházejí z loňského průzkumu realizovaného společností STEM/MARK v červnu 2024 na vzorku 504 respondentů.