Pro média

18. 4. 2024

Ať tu po nás něco zůstane. Iniciativa krušovického Bohéma pomůže zachránit hospodu s významem pro komunitu

Tradiční hospody jsou nedílnou součástí české kultury už od nepaměti, z měst i vesnic ale začínají pomalu mizet. Znáte takovou také ve svém okolí? Pivovar Krušovice se svým Bohémem spouští celorepublikovou iniciativu, v rámci které se zavazuje některým z nich pomoci. Projekt Ať tu po nás něco zůstane má za cíl pomoci zachování kulturního dědictví, které hospody a pivovarnictví v České republice představují. Zapojit se lze přes speciální webovou stránku a nominovat svou oblíbenou hospodu může každý. Vítěz získá od pivovaru Krušovice výhru v hodnotě 500 000 Kč určenou na rekonstrukci hospody, zásobu piva a odborné poradenství.

Největší ránu podnikům zasadila pandemie covidu-19, i nyní se ale hospodští potýkají s potížemi. Energetická krize, nedostatek personálu a vysoká inflace v minulých letech jsou mnohdy důvodem k zavírání hospod.

Pivnice a výčepy často bývají srdcem vesnic a městských čtvrtí, kde se potkávají sousedé, přátelé i náhodní hosté. Proto jsme se spolu s Krušovickým Bohémem rozhodli zavázat k jejich zachování pro další generace. Komunita a setkávání je to, na čem česká kultura vždy stála, zároveň také věříme, že pivo může mít poslání lidi přivádět zpět k jednomu stolu a jsme přesvědčeni, že právě na těchto hodnotách bychom měli stavět i do budoucna,“ říká Dita Jacobson, Corporate Affairs Manager společnosti Heineken.

Prostřednictvím speciální webové stránky[1]může široká veřejnost nominovat své tipy na hospody, které stojí za to zachovat. Odborná porota vybere 12 finalistů z řad podniků, které mají pro komunitu největší význam. Široká veřejnost následně prostřednictvím hlasování zvolí z 12 finalistů vítěze, kterého krušovický pivovar podpoří částkou půl milionu korun určenou na opravy, vylepšení či zahrnutí prvků, které podpoří komunitní život. Výherce dále získá zásobu piva a pivovarnická společnost mu poskytne odborné poradenství On-Trade specialisty z Krušovic.

Za celou iniciativou stojí krušovický Bohém, který dbá na kvalitu, českost a který si stojí za svým. „Prémiový ležák Bohém z Krušovic je představitel české kultury, jejíž nedílnou součástí je hospoda a pospolitost v ní. Proto nám jako značce dává smysl stavět do popředí hodnoty, které nám odjakživa byly vlastní, a na které se někdy zapomíná – setkávání, přátelství a sdílení okamžiků nad půllitrem dobře načepovaného piva,“ dodává Pavel Vácha, Brand Manager značky Krušovice.

Buďte bohémem a podpořte i vy svou oblíbenou českou hospodu:

-          Do projektu můžete svou oblíbenou hospodu nominovat ať už jste její majitel, zaměstnanec nebo zákazník.

-          Nezapomeňte při přihlašování popsat, jaký význam pro vás vámi nominovaný podnik má a příběhy o tom, jak důležitý je pro místní komunitu. To bude pro odbornou porotu důležité kritérium.

-          Projekt se zaměřuje na tradiční hospody a restaurace, nemělo by se tedy jednat o kavárnu, bistro ani jiné podobné zařízení.



[1] Formát Seznam Native ve spolupráci s Krušovice Bohém vytvořilo Seznam Brand Studio

Kdy jste se narodil/a?